Despre Proiect



Romania are aproape 20 milioane de locuitori. In acest moment sunt 100 000 de pacienti care stiu ca au fibrilatie atriala si fac tratamentul corect pentru a se feri de accident vascular cerebral. Prin campania “1 Euro 1 Pacient” dorim sa descoperim alte 100 000 de persoane care au fibrilatie atriala si nu stiu, sau stiu, dar nu fac tratamentul corect.


Interviu cu vicepresedintele Fundatiei de Medicina Interna “N.Gh.Lupu” – Prof. Gheorghe-Andrei Dan

Intrebare: De ce e atat de importanta constientizarea riscului de accident vascular?

Raspuns: Pentru prevenirea bolii sau tratarea ei nu este responsabil numai medicul. Pacientul din Romania trebuie sa invete sa fie un partener activ in lupta de prevenire a accidentului vascular.O persoana din 4 poate avea fibrilatie atriala; persoana cu fibrilatie atriala are un risc de 5 ori mai mare decat ceilalti sa faca accident vascular.

Intrebare: Ce sperati sa aduca proiectul “1 Euro 1 Pacient”?

Raspuns: Sa scada numarul de accidente vasculare datorate fibrilatiei atriale, sa scada enorma incarcatura economica a acestor accidente. Accidentul vascular este o povara economica atat pentru bugetul sanatatii, dar, mai ales pentru pacient si pentru familie.

Intrebare: Cum ati castigat premiul de 100 000 euro pentru acest proiect?

Raspuns: Am trimis propunerea de proiect in cadrul unei mari campanii globale numita “1 mission 1 million” (O misiune Un milion). Titlul acestei campanii ese un joc de cuvinte – milionul defineste 1 milion de vieti crutate de cumplita boala accident vascular, dar si 1 milion de euro care au fost distribuiti in 4 premii de cate 100 000 euro, 8 premii de cate 50 000 euro si 20 de premii de cate 10 000 euro. Dintre toate proiectele trimise, a fost selectat un numar mai mic; proiectul nostru s-a gasit printre castigatorii etapei de selectie. Apoi a inceput cel mai greu test – proiectele au fost supuse votului publicului din intreaga lume. Dupa 2 luni de votare, printr-o campanie intensa si neobosita prin email, facebook, asociatii studentesti, intre prieteni, rude…. am reusit sa castigam premiul cel mare.

Intrebare: Cum va simtiti acum?

Raspuns: Ca un parinte care isi vede cu multumire copilul crescand. Prima actiune a campaniei a fost sa ajutam Asociatia de Pacienti cu Aritmii sa se infiinteze. Stafeta campaniei a fost preluata de Asociatie. Incepem sa raspundem nevoii de informatiei a oamenilor din Romania.

Inapoi